sobota 12. marca 2016

Zlodejka kníh - mala inú možnosť ?

Tak, tak, konečne som sa aj našla odvahu a pustila sa do blogovania... Bude tu taká asi všehochuť, ale najviac moje dojmy a pojmy z prečítaných kníh, moja najväčšia záľuba ako vypnúť z toho uponáhľaného sveta...


"Tenkrát poprvé" venujem skutočne úžasnej knihe a to je : Zlodejka kníh - Markus Zusak 


K tejto nezabudnuteľnej knihe som sa dostala po zhliadnutí novinky uvádzajúcej do kín práve spomínanú Zlodejku kníh. Nemám rada, keď knihu prečítam po pozretí filmu, potom sa mi občas stane, že som sklamaná z knihy... V tomto prípade padla najprv kniha. Začala som ju čítať v sobotu a nešla som spať kým som neprečítala poslednú stranu, áno bolo to v nedeľu nadránom a hneď, teda po pár hodinách spánku som si pozrela aj film - musím uznať, že aj ten je vydarený, ale keby mal byť tak perfektný ako kniha nemohol by trvať len tie dve hodiny... Nie je tam všetko samozrejme tak ako v knihe, niektoré veci sa ani vôbec nezhodujú, ale určite stojí aj film za pozretie, ale ako už píšem určite viac odporúčam prečítať si knihu.

Nie je to len príbeh o malej Liesel, priateľstve, láske, ale aj o druhej svetovej vojne, o Hitlerovi, Nemecku, o smrti, o strate a bolesti. Nemám veľmi v obľube knihy kde je rozprávač, ale na tejto knihe ma zaujalo práve to, nakoľko rozprávačom je Smrť. Kniha je doslova nabitá emóciami a odporúčam pripraviť si zásobu vreckoviek lebo nenechá určite ani jedno oko suché (mne dala zabrať, pri niektorých častiach som mala problém pokračovať ďalej cez zaslzené oči). Nie sú v nej však len smutné časti, ale autorovi sa podarilo do deja dostať aj pár situácií pri ktorých sa mi na tvári objavil úsmev. Láska jej adoptívneho otca Hansa, ktorého najväčšou záľubou je akordeón, mi občas pripomínala môjho otca - skutočného, ktorý by pre mňa spravil aj to posledné a horkosť zlej situácie sa snaží premeniť na sladkosť, tak ako to robí pre Liesel aj Hans.
Zlodejina v tomto príbehu nie je pravá zlodejina, ktorú zažívame skoro na každom kroku, ale je tu zlodejina z túžby spoznania niečoho nového, z obdivuhodnej záľuby a bohužiaľ nie inej možnosti ako získať to čo po čom srdce túži. Liesel časom zistí, že dobrý zlodej toho potrebuje veľa, ale hlavne "nenápadnosť, dobré nervy, rýchlosť a samozrejme šťastie"...

Ja som knihu prečítala už dávno, ale ten pocit po prečítaní knihy mám doteraz stále rovnaký. Slová z tejto knihy majú neskutočnú silu, odvahu a zasiahnu každého čitateľa... Nezabudnuteľnou súčasťou tejto knihy nie je len mladá hrdinka Liesel, ale aj jej adoptívny otec Hans, najlepší priateľ Rudy, žid Max ukrývajúci sa v pivnici, nočné mory, vyrobená kniha a bohužiaľ útrapy vojny...

Nechcela som sa veľmi rozpísať o knihe, každý aby si spravil ten správny obraz sám, ale určite je to kniha, ktorú vrelo odporúčam prečítať a určite nezostane v knižnici zaprášená prachom, zabudnutím...


A čo Vy čítali ste už túto knihu? Aký máte Vy na ňu názor ? Tak isto Vás úplne dostala alebo práve naopak ?






2 komentárov:

  1. Veľmi pekne napísaná a pútavá recenzia, ktorá prezrádza tak akurát a kebyže tu knihu nemám už prečítanu, určite by som si ju kúpila :) pre mňa bolo tiež toto dielo nezabudnuteľné, veľmi silný príbeh.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jej ďakujem veľmi pekne za prvú reakciu :)

    OdpovedaťOdstrániť

Následníci

Contact Us

Meno

E-mail *

Správa *

Celkový počet zobrazení stránky

Používa službu Blogger.

© wexinka wexinka, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena