sobota 12. marca 2016

Cestujem sama - zostane naozaj sama?

Neviem ako Vy, ale niektoré knihy kupujem na základe obálky ako ma zaujme. Pri tejto knihe som vedela hneď, že musí byť u mňa v knižnici.

No uznajte, tá obálka priam láka prečítať si tú knihu a už tá zaručuje, že bude stáť za to

Cestujem sama - Samuel Bjork 


Mám doma len obal, nakoľko som bola tak nadšená po prečítaní, že ako som na druhý deň išla do roboty, ráno som ju len rýchlo schmatla, aby som ju čo najskôr mohla dať kolegyni a už ju číta ďalšia.

Je to pre mňa jedna z top kníh aké som kedy prečítala. Kniha tak vynikajúco napísaná, že dej sa stupňuje a veľakrát, keď už som bola v tom, že viem a bola som si istá, že kto je za tým všetkým, autor ten dej otočil o 180 stupňov a tápala som znova od začiatku... No u mňa je určite medzi top 10 kníh aké som kedy čítala. Na to, že to je autorov debut, postavil latku veľmi vysoko a dúfam, že v písaní neskončil.

V lese objavia visieť malé šesťročné dievčatko, Pauline, oblečenú v čistých šatách ako bábika, na chrbáte má školskú tašku so školskými pomôckami pre prváčika a na krku jej visí tabuľka s nápisom "Cestujem sama". Kam cestuje?
K dievčatku bol privolaný detektív Holger Munch, ktorý sa chystal zavesiť svoju kariéru na klinec. Holger si uvedomil nielen to, že sa mu jeho plán s odchodom do dôchodku tak skoro nepodarí, ale aj to, že na tento prípad potrebuje pomoc svojej bývalej kolegyne Mii Krugerovej, ale to nebude také jednoduché... Mia Kugerová je psychicky na tom veľmi zle, odišla na opustený ostrov, kde plánuje spáchať samovraždu presne na desaťročné výročie smrti svojho dvojčaťa Sigrid. Prehováranie však nebude trvať dlho. Holger jej priniesol fotografie z miesta činu, v tomto bola Mia vždy neprekonateľná a videla aj to čo iný prehliadol, a tak to nebolo inak ani tu. Mia si všimla pri hľadaní detailov na malíčku vyrytú  malú čiarku - jednotku a pochopila, že tým sa to len začína - nezostane dlho sama! Svoj plán so samovraždou sa rozhodla odložiť na neskôr. nakoľko v krátkom čase nájdu ďalšie mŕtve šesťročné dievčatko.

Holger a Mia ani len netušia, čo všetko ich čaká a ako veľmi sa ich to bude celé dotýkať...Vo veľmi krátkom čase zmiznú ďalšie dievčatka a jedno z nich bude pre nich viac ako len šesťročné dievčatko...
V knihe sa neobjavia postavy len Holger, Mia, dievčatká a vyšetrovatelia, ale aj ich rodiny, hospic, zdravotné sestry, pastor, syn Lukáš, statočný malý Tobias, ktorý objaví hlboko v lese.... Každá postava zahrá svoju podstatnú rolu, ktorá vždy zmení pohľad čitateľa na celý dej.


Manžel mi kúpil čítačku kníh na vianoce a ako som hľadala knihy, aby som ju skúsila, tak ma na alze zaujal názov a obal knižky a až po stiahnutí som zistila, že je to tá istá kniha len v češtine... No uznajte sami, že je to taktiež pútavý...



 Čítali ste už túto knihu ? Alebo iné severské krimy, ktoré Vás úplne dostalo ?                  



0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Následníci

Contact Us

Meno

E-mail *

Správa *

Celkový počet zobrazení stránky

Používa službu Blogger.

© wexinka wexinka, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena